Ćwiczenia wzmacniające serce – Profilaktyka dla zdrowia i dobrej kondycji serca

 

profilaktyka-dla-zdrowia-i-dobrej-kondycji-serca

Można bardzo długo zachować zdrowie fizyczne i psychiczne – nawet w dzisiejszych trudnych czasach możliwe jest uzyskanie trzycyfrowej liczby wieku przy odpowiednim dbaniu o siebie, stosowaniu właściwej diety i wykonywaniu badań profilaktycznych.

Odpowiednia profilaktyka czyni cuda

Ludzie stają się coraz bardziej długowieczni, na co może mieć wpływ rosnący standard życia oraz większa świadomość możliwości oferowanych każdemu z nas. Słowo klucz to właśnie profilaktyka – w przypadku dowolnej dolegliwości lepiej jest zapobiegać niż leczyć, bo w ten sposób unika się pogorszenia zdrowia, stresu, a także poważnych wydatków.

Jak wzmocnić serce – ćwiczenia

Ogromne możliwości drzemią chociażby w różnorodnych aktywnościach fizycznych. Regularne uprawianie sportu pozwala wpłynąć na zdrowie wszystkich układów tworzących ludzki organizm oraz wzmocnić serce. Ruch gwarantuje o wiele lepsze zaopatrywanie organizmu w tlen, co nie pozostaje bez znaczenia dla zdrowia serca i układu krwionośnego.

Niezależnie od tego, czy znajdujemy się w grupie ryzyka (ktoś z naszej rodziny chorował na serce bądź jesteśmy uzależnieni od alkoholu, papierosów, kawy, cierpimy na choroby przewlekłe typu cukrzyca itd.) czy nie, warto odpowiednio wcześnie zacząć uprawiać jakiś sport lub wyrobić w sobie nawyk np. codziennego biegania. Kiedy jest się młodym, jest to o wiele łatwiejsze, stąd warto pomyśleć już wtedy o stworzeniu dla siebie w miarę wydajnego harmonogramu.

Zaawansowane działania dla zdrowia

W późniejszym wieku lub w przypadku osób już mających pewne problemy zdrowotne lepiej jest uważać z doborem ćwiczeń. Najlepiej jest zwrócić się o pomoc do specjalistycznej kliniki, zapytać lekarza – jakie ćwiczenia na wzmocnienie serca możemy wykonywać, poczytać w dobrych źródłach, by nie zepsuć sobie zdrowia z innej strony. Chcąc mieć zdrowe serce i sprawne ciało warto pamiętać o odpowiednich ćwiczeniach.

Niektóre dyscypliny, zwłaszcza typowo rekreacyjne, nie powinny wpłynąć źle na stan zdrowotny danej osoby, jednak sięgając po dziedziny typowo wytrzymałościowe, trzeba szczególnie uważać. Zawsze lepiej jest też stopniowo dawkować sobie wysiłek, niż ryzykować efektami przemęczenia. Im bardziej poważne będą obecne problemy zdrowotne, tym mniejsze kroki trzeba czynić podczas rozbudowywania codziennej aktywności fizycznej.

Proste ćwiczenia na serce może wykonywać nawet osoba po zawale, choć – zwłaszcza na początku – zaleca się ich wykonywanie np. pod okiem rehabilitanta bądź trenera. Sesje treningowe nie powinny trwać zbyt długo. Zaczyna się zawsze od krótkich serii, na przykład dziesięciu minut. Nigdy nie można zapominać również o rozgrzewce. Do ćwiczeń warto dobrać sobie odpowiedni strój, który będzie ułatwiał oddychanie i nie dopuści do przegrzania się.

Profilaktyka to również dieta

Aktywność fizyczna to nie wszystko, trzeba jeszcze zadbać o odpowiedni jadłospis. Wyeliminowanie z diety produktów przetworzonych, a także soli i cukru, znacznie przybliży ją do ideału. W dalszej kolejności istotne jest wprowadzenie warzyw i owoców, jak również dań z nich przygotowanych – surówek, sałatek, soków. Zadbać trzeba też o pewną ilość błonnika, składniki odżywcze, witaminy oraz sporą różnorodność produktów – wpłynie to na dobry apetyt.

Powiązane wpisy