Działanie kwasów omega 3 na serce – skuteczna pomoc

 

omega-3-na-serce-skuteczna-pomoc

W dzisiejszych czasach, kiedy profilaktyka chorób serca oraz kampanie związane z promowaniem zdrowia serca i zdrowego trybu życia są tak rozpowszechnione, rośnie również świadomość samych pacjentów oraz chęć zachowania przez nich zdrowia tak długo, jak to możliwe.

To właśnie w związku z tym najczęściej poszukiwane są środki oraz metody zabezpieczające to, co mamy najcenniejsze, a więc nasze serce. To właśnie również z tego powodu powstają całe cykle diet opracowywanych w zgodzie z naszym układem krwionośnym. To również czas i miejsce, aby poznać wpływ kwasów Omega 3 na serce.

Zbawienna moc kwasów – omega 3 serce

Badania kliniczne pokazują, że reklamowanie spożywania odpowiedniej ilości właśnie kwasów omega 3 ma dobry wpływ na nasze zdrowie i jest w stanie chronić nas przed naszymi największymi wrogami, a więc przed nadciśnieniem oraz miażdżycą.  Głównym powodem zgonów oraz chorób serca jest przyjmowanie przez nas zbyt dużej ilości tak zwanych złych tłuszczy, czyli tłuszczy nasyconych.

Najlepszą dietę, a więc również najzdrowsze serce, mają mieszkańcy basenu morza Śródziemnego ze względu na spożywanie sporej ilości warzyw i owoców, a także pokarmów bogatych w tłuszcze nienasycone, w tym właśnie w kwasy Omega 3. W naszym  klimacie dieta ze względu na umiejscowienie nie może być identyczna jak ta śródziemnomorska, jednak nie jest absolutnie konieczne dla zachowania zdrowia. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe znajdziemy na przykład w popularnym oleju rzepakowym oraz w oliwie z oliwek, których nie brakuje w naszej diecie. Jednak najprostszym sposobem, za pomocą którego omega 3 wpływa na nasze serce jest przyjmowanie suplementów diety polecanych przez lekarzy czy farmaceutów.

Dlaczego kwasy omega 3?

Wciąż w większości przypadków wydaje nam się, że to, co jemy, nie ma większego wpływu na nasz organizm oraz jego sprawne funkcjonowanie. Nieraz jednak już się okazywało, że to właśnie nasze pożywienie konstytuuje nasze zdrowie i że faktycznie jesteśmy tym, co jemy. Dla naszego zdrowia konieczne jest odłożenie na bok tłustego mięsa oraz tłustych przetworów mlecznych, które prowadzą do zwiększenia ilości złego cholesterolu w organizmie, powodującego miażdżycę serca.

Dobroczynny wpływ na nasz organizm ma również jedzenie tłustych, morskich ryb,  ponieważ właśnie ich tłuszcz zawiera dobre tłuszcze Omega 3, zapewniające dłuższe zachowanie zdrowia naszego serca. Ich regularne spożywanie może skutecznie zredukować krzepliwość krwi zagrażającej zawałem oraz zmniejszyć również poziom trójglicerydów.

Dbaj o siebie – omega 3 na serce

Odpowiedniego dbania o nasze serce nie powinniśmy odkładać na kiedyś, ponieważ kiedyś może przyjść zdecydowanie za późno. Nie tylko dla serca, ale również dla naszego dobrego samopoczucia oraz posiadania pokładów niespożytej energii warto uprawiać jakiś sport, biegać lub chociaż decydować się na długie spacery. Warto zrezygnować również ze spożywania nadmiernej ilości soli, mającej wpływ na podnoszenie się ciśnienia w tętnicach oraz zwracać większą uwagę na skład wybieranych margaryn oraz smarowideł do chleba.

Powiązane wpisy