Najzdrowsza na świecie dieta dash a zdrowe serce

 

najzdrowsza-na-swiecie-dieta-dash-a-zdrowe-serce

Korzystanie z różnych diet ma znaczenie w profilaktyce wielu chorób wywoływanych nadwagą i otyłością. Obecnie bardzo dużo osób ma mniejszy lub większy problem ze zbędnymi kilogramami, stąd sięganie po lepsze jadłospisy, zdrowe produkty żywnościowe i podejmowanie aktywności fizycznej. Wybór diety może być kwestią upodobań, ale u osób z różnymi dolegliwościami lub znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania np. na chorobę serca staje się o wiele bardziej istotny.

Dieta dash – co to takiego?

Jakiś czas temu zrobiło się głośno o cudownej diecie dash. Wytyczne do tej diety nie są przeznaczone dla osób, które chcą w tydzień zgubić 100 kg, ale raczej dla wszystkich myślących poważnie o poprawie swoich nawyków żywieniowych. Może to być długometrażowa zmiana na lepsze, dlatego praktycznie każdy stykający się z tą dietą jest pełen entuzjazmu. Twórcy opracowali ów program jako wytyczne żywieniowe dla osób nie radzących sobie z przewlekłym nadciśnieniem. W tym zakresie skuteczność diety dash jest duża i gwarantuje przyjemne gubienie nadmiarowych kilogramów bez szkód dla organizmu, pogorszenia zdrowia i pojawiania się złego samopoczucia.

Nowatorska dieta dash – efekty

Gdy decydujesz się na jakąkolwiek dietę, na pewno zależy ci na szybkich efektach. Skorzystanie z programu DASH pozwala dość szybko zauważyć, że wydajność organizmu poprawia się i jednocześnie zmniejsza się waga ciała. Stosowanie przez określony czas wytycznych żywieniowych opracowanych przez amerykańskich naukowców obniża ciśnienie o mierzalną wartość i dzieje się to w przeciągu dwóch tygodni od zmiany diety na dash. Dzięki temu można uznać, że jadłospis ułożony w oparciu o dietę dash może być odpowiednią profilaktyką choroby nadciśnieniowej i innych dolegliwości związanych z nadciśnieniem. Nie bez powodu przecież dietę tę określa się najzdrowszą dotychczas stworzoną dietą możliwą do stosowania przez absolutnie przeciętną osobę.

Dieta dash – efekty

Osoby zainteresowane bliżej stosowaniem takiej diety z uwagi na kwestie zdrowotne bardzo pozytywnie podchodzą do szybkiego pojawienia się oczekiwanych rezultatów, czyli spadku ciśnienia. To bardzo ważny, ale nie jedyny skutek korzystania z ciekawego jadłospisu. Stosując konsekwentnie tę dietę, można poczuć się o wiele zdrowiej, chociażby z powodu przyswajania coraz mniejszych ilości sodu z pożywienia. Wyeliminowanie sodu czy nawet zmniejszenie jego zawartości w spożywanym jedzeniu zapewni więcej zdrowia całemu układowi krwionośnemu. Zamiast tego pierwiastka, wprowadza się do organizmu o wiele bardziej potrzebne mikroelementy, automatycznie kontrolujące i hamujące problemy z ciśnieniem, czyli m.in. wapń i magnez. Dieta wydaje się idealna dla wszystkich „sercowców” lub po prostu profilaktycznie dla osób starszych, u których zdarzają się zwyżki ciśnienia.

Dieta dash – ile można schudnąć?

Zalecenia diety dash dotyczą bardziej wypracowania korzystnych nawyków żywieniowych niż pracy nad masą ciała, ale w efekcie skrupulatnego wypełniania zaleceń dietetyków uda się coś zdziałać także i w tej materii. Będzie to jednak efekt „uboczny”, więc nie można spodziewać się spektakularnych rezultatów w ciągu kilku tygodni.